Om framtiden #1



Jag kommer stå i en telefonhytt i det sjätte distriktet. Regnet kommer sila ner och det måste vara natt för tomma taxibilar cirkulerar och horornas läppar är röda som öppna sår. Med luren krampaktigt mellan örat och axeln kommer jag slänga ner mina sista euros i myntinkastets gap och snabbt slå hans nummer för att inte hinna att ångra mig. Först kommer jag höra ett brus. Sedan kommer signalerna tränga genom etern. Mitt hjärta kommer försöka slå sin väg ut ur mitt bröst och min röst svika mig när det väl gäller. Men det kan inte hjälpas. Den här gången tänker jag inte lägga på. Jag kommer tillåta mig själv en sista akt av förnedring. Det kommer vara på riktigt; nästan som om jag hade fattat ett beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0