devendra




i min värld är devendra glädje, inte tårar.
i min värld gillar devendra papier-mâché, inte smisk.
i min värld klär devendra i batikmönstrade kläder, inte blodigt läder.

rör det sig om en önskan att vara kontroversiell? vill han bli spelad på mtv? genomgår han en livskris? vill han inte längre verka snäll och oskyldig? är det här en jag-vill-vara-farlig-grej? eller är det helt enkelt en hyllning till kärleken i alla dess former? vad det än är så blir jag förbryllad. se musikvideon till foolin om ni vill gråta med mig och devendra, men om ni föredrar förnekelse och helst vill glömma det jag skrivit.. se i så fall at the hop i terapeutist syfte. för min del är det redan försent.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0