xXxXxxXXXXxxXXxxx

dagens outfit: återhämtning

 

det var början på slutet. något nytt var tvunget att ta vid för att inte allt skulle upphöra. någon var tvungen att påminna mig. jag var rädd för katastrofen. visste att den skulle komma. visste bara inte när. alla tecken tydde på det. jag sa ja när jag menade nej. jag skrev fruktansvärda brev. jag ringde nattliga samtal. jag promenerade ändlösa varv kring djurgården. jag kastade nervösa gester. jag förbjöd mig själv att lyssna på billie holiday men kunde inte låta bli. jag lät mig provoceras. jag kunde omöjligen tåla uttalanden som "jag antar att strindberg hade skyllt på högre makter" och avskydde det ännu mer när jag märkte att jag tog efter.

 

utvärdera. jag skulle utvärdera allt. jag var så illa tvungen och var nära att bli en undergångare på kuppen. det dröjde veckor tills jag satte stopp för det hela och förstod att varken marc jacobs, meditation eller katolska kyrkan kunde hela mig. skulle jag döda det så var jag tvungen att göra det på mitt sätt, så jag tog det över tröskeln och dränkte det på riche. vaknade sjuk och kände mig som en urvattnad kliché, men som jag behövde det! jag behövde höra honom säga att jag förtjänade det. jag behövde höra att stora gester får odödliga själar att blöda och förgås. jag behövde hans anklagelser, att han misstänkte mig för att vara frisk; liderlig men fullt frisk, ingen feber bara själslig hetta. allt detta behövde jag för att klä av mig min sentimentalitet och begrava minnen av plågsamt perfekta skymningar. en tankens sista vila mot yukio mishimas bröst och jag skulle vara återställd. det är synd säger han, svårmod klär dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0