asfdgfasgdfasgfgjshdgfshdgfhsdgfhdgfhdgfhdgf




Mina reflektioner kring Blixagrejen dröjde mer än vad det var tänkt. Så, för att "reflektera över och diskutera" mitt eget skapande.. Det som gick bättre än väntat var användningen av akvarellfärger.. Håret ser lagom stripigt ut och kavajen funkar, men jag ångrar däremot att jag målade skjortan avgrundssvart. Å andra sidan skulle jag ju kunna hävda att det symboliserar Blixas svarta härjade själ/hjärta/personlighet/.../ eller något annat i den stilen. Det jag har märkt är att allt skulle gå så mycket lättare om jag hade en tunnare pensel, allt kletas ut och det är svårt att få till några detaljer.

Gällande Simone så ska jag återuppta projektet... En korridorskamrat frågade vad det var för "50-tals brud" och det var mer än jag orkar leva med. Så imorgon ska jag göra om hennes fingrar, ögonlocken och försöka få till ett UTTRYCK, än så länge saknar hon ALL Mona-Lisa-potential, vilket hon iofs kommer att göra i övermorgon också, men förhoppningsvis ser hon en aning levande ut i alla fall.. För att inte tala om örat, det måste definitivt omplaceras...

Vad är det för konstnärliga uttryck och företeelser jag ska ha koll på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0