Samtal #1

 

 

- Känner inte du också dig rädd för att folk ska tycka att du är världens psyko?

- Jo, det är klart..

- Jag undrar när jag blev Woody Allen..

- När?

- Ja, eller hur det kunde hända.

- Jag tror det har att göra med böckerna du läser.

- Menar du det?

- Ja, jag kände att jag förstod dig bättre efter att ha sett uppsättningen av Anna Karenina i påskas. Det var först då jag förstod hur det är att gå genom världen och känna så mycket. Jag kände igen gesterna, replikerna och deras synsätt. Framförallt älskade jag hur Anna alltid bär med sig en flaska morfin utifall att hon skulle få nog av livet.

- Jag gillar när hon kastar sig ut framför ett tåg och dör.

- Ja, det är något magiskt över det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0