Rut Hillarp



margaret durow

det här är min kärleksförklaring till rut.

första gången jag mötte henne satt jag hopkrupen i en busskur. väntandes, strax före en tunnel utan synbart slut. öppen för allt. inte fullt så ledsen som vädret, men tillräckligt. nu är det ett år sedan hon uppenbarade sig där i regnet, med rinnande mascara och lätt snuva. sa saker som "mitt liv handlar om ingenting annat än en förlorad gud. så förlorad att jag aldrig för ett ögonblick söker honom där han en gång fanns, där han väl ännu finns, för andra än mig." hon var den jag saknat hela mitt liv. idag kom hon tillbaka till mig för att stanna, imorgon beger vi oss av tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0