Jag minns #11



hur vi satt uppkrupna på min säng och smygkollade på teve trots att det var dag, jätteförbjudet och fördummande. vi hade planerat att hon i värsta fall skulle börja gråta om vi blev upptäckta och fick teve:n avstängd. av alla låtsasgråterskor var hon den bästa, inget kunde mäta sig med hennes inlevelseförmåga. för att inte tala om argumenten vi hade repeterat in.. men all gardering visade sig ha varit i onödan, för när kidsen vill stanna inne på sommarlovet och ha twin peaks-marathon säger inte bra föräldrar nej. så är det bara. då spelar det inte någon roll hur mycket grannungarna hoppar studsmatta eller leker vattenkrig.


Kommentarer
Postat av: s

du är alltså ett twin peaks fan? har du sett hela serien? viktor är helt frälst. såg prologen med honom för någon vecka sedan och tyckte den var bra men tänkte ändå höra med dig om den är sevärd? tack för idag, lika trevligt som vanligt! men hade gärna setts längre precis som alltid. lärde mig av mitt misstag idag, att inte överplanera. xoxox

2010-04-05 @ 18:34:30
Postat av: e

je adore twin peaks. nu behöver jag inte ens träffa viktor för att veta att han är en bra kille! praktiskt utifall jag inte dyker upp i uppsala på valborg. har aldrig råkat ut för någon osympatisk människa som gillar twin peaks. nästa gång vi ses ska jag t.p-frälsa dig, om inte viktor hinner före. biblioteket i bergen har en hel del sköna david lynch-rullar, och eftersom du inte tänker bränna pengar på café opera eller legal med mig så kan du alltid hänga i kollektivet och glo på film om nätterna. lynch-sommar, underbart! har vi en plan? tack själv! jag saknar att kunna hänga med dig oftare, men till hösten blir det vi som jazzar runt i sthlm, på tal om intensivvård, haha. xoxo

2010-04-05 @ 23:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0