Jag längtar #2




efter att bli färdig med Foucault och få tid över för Pattis kärleksförklaring till Robert. Åh, jag vill så gärna att Just kids ska bli min nya bästa vän. Jag vet att hon inte kommer göra mig besviken. Hon kan inte göra det. Det är omöjligt. Speciellt när hon formulerar sig så här:

»Det var sommaren då Coltrane dog. Sommaren då Jimi Hendrix satte eld på sin gitarr och Kina sprängde en vätebomb. Det var uppror i Newark och protestmarscher mot Vietnamkriget. Världen stod på tröskeln till en ny tid. Det var kärlekens sommar. Det var sommaren som förändrade mitt liv. Det var sommaren då jag mötte Robert.«

Det är så perfekt att det gör ont.

Kommentarer
Postat av: s

söt du är...jag önskar dig också en snabb tillfredställelse genom att mycket snart få ge dig hän åt ovannämnda..släpp filsofin till tis och sträckläs imorn, kan du inte unna dig det? när är deadline på foucault?

2010-04-19 @ 00:34:00
Postat av: e

tack s, men jag är en usling och smygläser redan två andra böcker vid sidan av foucault, en tredje vore katastrof. idag är det disciplin som gäller. ska förflytta mig till farmors bibliotek och plugga där istället. arbetet ska vara färdigt inom nio dagar och det värsta är att någon annan ska hinna kommentera det också. min ursprungliga plan var att skriva färdigt essän under helgen, men det gick ju inte så värst bra. suck.

2010-04-19 @ 10:22:28
Postat av: Pp

Ordet perfekt fick just en ny innebörd.

2010-04-19 @ 17:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0