Jag minns #20

 

 

första gången jag såg Vicky Christina Barcelona. Det var en sen höst- eller vinterkväll och vi var försenade som vanligt. A:s norrländska puls hade inte hunnit anpassa sig till Stockholms, F drogs med sin vanliga doktorandförvirring och jag var allmänt disträ. Efter att halkandes kryssat vår väg genom Östermalm nådde vi fram till biografen och tilldelades de sämsta nackvrickarplatserna längst fram, men det gjorde inte det hela mindre episkt.

 

Två timmar senare hade A bestämt sig för att bryta upp med sin pojkvän och jag hade bestämt mig för att kasta litteraturvetenskapen åt sidan och lämna landet. F gav oss menande blickar och sa att Woody Allen är en snuskig jävel som bara vill att unga tjejer ska vilja ha lössläppt sex med äldre män och att vi var naiva om vi köpte det.

 

Vi ville inte förstå vad han menade.

 

Giulia Y Los Tellarini - Barcelona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0