ARTE CONTEMPORANEO

jag flyr våren med alla sina upp- och nedgångar, sina fram och tillbaka, sin ambivalens och tveksamhet. här kan jag hoppas även om våren därhemma tvekar, varken snön eller de piskande regnskurarna kan nå och skymma mina drömmar nu. finner tillfälliga lösnigar och tillflyktsorter. gömmer mig bland myror i svartvitt och kvinnobröst. bekantar mig med museivärdar för att komma närmare konsten och få tiden att gå. jag ser honom genom fönstret på tredje våningen. i skuggan. han hade fört mig dit, kastat ett aprés, ici? varpå jag hade nickat och lett förstrött. istället för att ha slängt ett effektfullt NEJ till svar letade jag ursäkter i en picasso och hoppades att han skulle tröttna på att vänta alternativt brinna upp i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0