EXIT




han forstar inte ett ord jag sager och viftar till sig min mobil, fragar om jag pratar spanska varpa jag skakar pa huvudet. han suckar och hojer bade musiken och hastigheten in mot stan. medan vi passerar lonely streetlights och revolutionara buskap inristade pa murvaggar tanker jag pa allt jag glomt hemma. tandborste. tandkram. handduk. harborste. (jag skulle kunna fortsatta i evigheter.) nar jag sluter ogonen ar * hos mig igen, fast besluten att gora mig fri fixerar jag blicken rakt framfor mig. skakar bort bilden pa nathinnan.

 

han slapper av mig vid en huvudgata och pekar mot en trappa som klattrar uppat bland neonljus, salongsberusade hippies, horor och gatukatter, sedan later han handen gora en snabb rorelse at hoger, darpa till vanster, tva fingrar aker upp (eller var det tre?), sedan for han handen till hoger igen innan han mumlar nagot obestambart och stracker upp pekfingret, stanger dorren och kor darifran.

 

aventyret hade borjat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0