Åh Franz




Finns det överhuvudtaget så mycket tålmodighet i världen, Milena, som är nödvändigt för att stå ut med mig? Säg mig det på tisdag.

F.

Prag 4. juli 1920, Söndag

Idag Milena, Milena, Milena - jag kan inte skriva annat. Jo. Idag alltså, Milena, bara i all hast, trötthet och ickenärvaro (det sista riktigt nog om morgonen också). Hur ska man kunna vara annat än trött, man lovar en sjuk människa tre månaders permission och ger honom fyra dagar och bara en del av tisdagen och söndagen, och kvällarna och morgnarna har man också skurit bort. Har jag inte rätt i att jag inte har blivit helt frisk? Har jag inte rätt? Milena! (sagt in i det vänstra örat medan du ligger där på den simpla sängen i djup och lugn sömn och långsamt, utan att veta det, vänder du dig från höger till vänster mot min mun.)

Din

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0