Storebror




De är skuggan som ständigt är mig hack i häl, de vet vilka bloggar jag följer, för att inte tala om vilka nyhetssidor jag besöker dagligen, de för statistik över mina telefonsamtals längd; antecknar och arkiverar efter nyckelord som mordbrand kallbrand rättvisa, de vet när jag borde studera och när självdisciplinen sviker mig, de är medvetna om våldstendenserna i mina favoritfilmer och är ständigt beredda att vidta så kallade åtgärder.


De gör ingen skillnad på folk och folk, de är lika intresserade av dig som mig, det är dem du passerar i trappuppgången när du hastigt bestämt dig för att bryta upp (för ibland låter de sig ofrivilligt överraskas av ditt väsen), de är grannarna du aldrig mött tidigare; de med likgiltig uppsyn som inte bemödar sig om att säga hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0