Jag minns #9




Jag minns första gången jag såg honom. Han satt hopkrupen på en säng och såg ut genom fönstret som vette mot ett risigt grönområde tillhörandes förorten. Kan hända att han bodde där, i utkanten av Sheffield, London eller något. Han kan ha varit på besök. Jag minns inte. Han pratade förmodligen om musik, 90-talet och droger. Jag tänker mig att han gjorde det i alla fall. I min minnesrekonstruktion säger han "I'm not Jesus Christ though I share the same initials..." utan att dra på munnen. Det verkar mindre sannolikt, men jag gillar den idén. Jag tror inte det är en tillfällighet att Jarvis Cocker och Jesus har samma initialer. Mest av allt gillar jag alla fåniga fotografier där han poserar med lexikon och tunga romaner. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

INAVNANADRE!!

2010-02-11 @ 15:13:06
Postat av: e

ehm..

2010-02-12 @ 20:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0