-------




Jag skulle inte ha något emot att finna den nya uppgraderade versionen av jaget någonstans i Indien (precis som Francis, Peter och Jack) eller längs Camino Francés en stjärnklar sensommarnatt i Pyrenéerna. I Sverige går det omöjligen att röra mig framåt, uppåt eller horisontellt. Endast nedåt och med våldsam fart. Jag är fast med samma karaktär, om än med nya formuleringar och datumnoteringar. En ny jagversion kanske är att hoppas på för mycket. Egentligen räcker det med en rörelse, vilken som helst, så länge den inte för mig tillbaka utan leder till något nytt som gör att jag kan lämna det påbörjade bakom mig.

(I natt slänger jag alla utkast, anteckningar, halvdana pjäser, för att inte tala om genenta poem, och börjar om på nytt.)


Kommentarer
Postat av: P.

Caminon är där du är. Här och nu, inte nån annanstans nån annan dag. (ska det var i Pyrénéerna få du välja rätt natt, på camino francés är man bara en dag i Pyrénéerna :)

2010-04-11 @ 17:53:15
Postat av: e.

fint skrivet <3 om jag går riktigt långsamt och tar omvägar så kanske jag kan dra ut på det längre -,- har du varit där?

2010-04-11 @ 21:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0