----------

Sartre skriver ”I själva verket är det inte en enda av våra handlingar som inte, på samma gång som den skapar den människa vi vill vara, också skapar en bild av människan sådan som vi anser att hon bör vara.”  och vidare ”Om jag är arbetare och väljer att tillhöra en kristen sammanslutning hellre än att bli kommunist och om jag genom detta medlemskap vill visa att resignation egentligen är den bästa lösningen på människans problem, att människans rike icke är av denna jord, så förpliktar jag inte bara mig själv till något: jag resignerar å allas vägnar, och min åtgärd berör följaktligen hela mänskligheten.”


Följaktligen har jag burit mig hemskt illa åt och är en skam för mänskligheten. Jag har dragit ner er alla i skiten och det ber jag om ursäkt för. Hädanefter ska jag leva mer fördömligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0