-----




Nu har jag läst Heidegger till vanvett utan att ha kommit fram till någonting. Ju mer jag läser desto otydligare blir det vad han vill säga. Hur kan man skriva så mycket utan att få något sagt? Varje gång jag tror att jag har förstått och möter hans stirrande blick vänder han sig plötsligt bort från mig och jag blir tvungen att ta två steg tillbaka, ibland tre. För att göra saken värre läser jag Brideshead Revisited vid sidan av Being and Time. Heideggers sluddriga teorier om Varat kan omöjligen mäta sid med Anthony Blanche då han reciterar T.S Eliot med megafon från balkongen:

I Tiresias have foresuffered all
Enacted on this same d-divan or b-bed;
I who have sat by Thebes below the wall
And walked among the l-l-lowest of the dead.

Åh, varför kan inte filosofin drabba mig lika hårt som Sebastian Flytes öde? Om man nödvändigtvis måste skriva otydligt, så varför inte göra det vackert; som Nietzsche? Lite poesi har väll aldrig skadat någon?


Kommentarer
Postat av: s

äntligen en hänvisning till br, som jag väntat:)

2010-02-10 @ 19:55:37
Postat av: e

bättre sent än aldrig och förhoppningsvis blir det tillfälle för fler! jag längtar efter att få klarhet i huruvida sebastian verkligen kysste charles eller inte. jag hoppas han gjorde det, annars kommer jag känna mig besviken.

2010-02-10 @ 21:19:14
Postat av: s

mm, ellerhur!! annars är de ju precis lika fega som alla andra på den tiden!! var i boken är du? du måste höra av dig om du får någon klarhet!! så tacksam jag är för att du orkade ta dig an boken med så snabbt...kram!

2010-02-11 @ 11:31:42
Postat av: Anonym

BITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHBITCH BITCH BITCHvv

2010-02-11 @ 17:09:27
Postat av: e

det är en annan kronologi än i serien, men sebastian och charles har varit och hälsat på nanny och kusinen har besökt charles och gnällt över umgänget med anthony och sebastian. har inte kommit så särskilt långt med andra ord, men planerar att läsa mer ikväll, om det inte blir balzacs förlorade illusioner. för övrigt den perfekta boken för en frankofil som du -,-

2010-02-12 @ 20:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0