(mar)drömmar #2

dagens outfit: nerver

 

det är precis så det känns.

att springa bort från något obestämt. samtidigt bestämt. för jag ser ansiktet. konturerna i motljus. vet namnet. känner igen den svaga doften av honung. vet inte vem eller kanske vad xXXxXxxXXxx egentligen är. deformation. mörker som förvrider ansiktsdragen. kastar blickar över axeln. mina rörelser är långsamma, nästan obefintliga. vet att det är nära och träden pulserar. lövverken blixtrar mot det svarta. jag hör stegen mot våt mossa. fallna löv. blicken; kan inte möta den. inte handlederna gömda under långa koftärmar. inte fingrarna. andetagen. bländar mig som kristaller. blundar. tar spjärn och fortsätter springa. det är höst och vita fåglar kommer till undsättning.

 

precis så och de fångade det. hon blev till mig och jag var kanske alltid hon. omringade. vi var omringade. soldater och någon slags horisont bortom den tjocka mattan av granar. sen: bländande ljus och ljud som av vingar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0