just nu består mitt liv av

dålig dygnsrytm, formfranska, en tom hylla i kylskåpet, medelhavsvanor, vetskapen om att aldrig kunna återkomma till annat än tillfälliga utrymmen, vänner med framtidsångest, ytliga bekanta som försöker låna ut saker till mig, en smutsig våning, tomma hot, promenader vid lyseklostret, krossade illusioner, en buss som alltid är sen, längtan bort, tider att passa, biljetter som väntar på mig, brev som måste besvaras, böcker som tigger om att bli lästa, listor som vill bli skrivna, anteckningar som måste göras, arbete femtio timmar i veckan, timmarna vid sidan av på café opera/vågen/landmark, en armé av enformiga konstnärer och den totala kattlösheten som förgör mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0