jglkdfjgldrjtoirjglkdlkgmnldrkjgldrjt

Jag har börjat knåpa med skrivningen och väntar med tecknandet ett tag. Imorgon kommer jag inkassera ett set faber castell albrecht dürer-pennor, så förhoppningsvis rycker jag upp mig. Det kommer hur som helst bli ett avgörande moment i min mvg-prövning. Ska mina s.k akvarellteckningar förbli tattigt tuschaktiga eller utvecklas åt det blaskiga hållet? Jag hoppas på det senare.

En "före"-bild på Gaspard gjord med mina gamla akvarellpennor, förhoppningsvis följer en "efter"-bild där man kan ana en efterlängtad skillnad. Troligtvis inte med samma motiv, men troligen Siouxsie Sioux, Sachs, Holiday eller Boye.

Goth jul hur som helst


Kommentarer
Postat av: Josefin

Svårt att ge feedback på blyerst när jag inte har bilden franför mig - man ser inte riktigt bra men förhoppningsvis kommer du gilla de nya pennorna och märka skillnad på svärtan framförallt. Ser frammemot en fin bild av Siuxie :)



När det handlar om konstnärliga uttryck och företeelser så vet jag ju att du har hyffsad koll genom KuHi och Staden. Men om du känner att du vill utveckla det lite skulle du ju kunna träna dina tekniker genom att göra lite parafraser. Exempelvis en idolbild i picassostil eller träna akvarell med inspiration av ex impressionisterna o.s.v.

2009-01-03 @ 20:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0