dkgfjdlkgjlkjsdfjfdkldjglkjriu


josefin.

jag har mer eller mindre bestämt mig för att ägna mitt projekt åt idoldyrkan. för att redogöra för mina "tankar och funderingar rörande ämnesrubriken kärlek och relationer" kan jag börja med att konstatera att folk i allmänhet är hemskt tröttsamma och jag är bitter. så istället för att verkligen göra ett arbete om äkta solnedgångskärlek och hålla-handen-relationer väljer jag att ägna mig åt den skonsammare versionen, det vill säga avståndskärleken. med andra ord kommer jag redogöra för min relation till döda författare, statsfiender och musiker boendes på lagom avstånd.

för att utmana mig själv tänker jag huvudsakligen arbeta med akvarellfärger istället för tusch. men som du kan se på mina provteckningar nedan så använder jag fortfarande akvarell på samma vis som tusch, och det är det jag skulle vilja komma ifrån. några tips?




              

Kommentarer
Postat av: Josefin

Aj aj, akvarellfärger brukar jag ofta likna med hell-on-earth... men det är såklart bra att träna på något som man inte känner sig super på. Sök på tutorials +watercolor så kommer du till en del sidor som kanske kan vara något ex http://www.watercolorpainting.com/watercolorpainting/glazedwash.htm

Annars tror jag att en bok från biblioteket kan vara nice ;) Kolla också så att färgerna du har är akvarellfärger. Det är ju skillnad mellan dessa (transparanta) och täck- alt. gouachfärg (täckande)och beroende på vilket resultat du vill ha så kan du ju testa lite olika. P.s. använd inte blyerts att skissa med (de finns akvarellpennor som funkar) för det lyser alltid genom färgen och gnager sig såsmåningom upp till ytan...

2008-12-08 @ 09:53:11
Postat av: Josefin

Svårt att inte vara lite kär i Blixa... ser framemot fler blider och reflektioner =)

2008-12-17 @ 15:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0